Friday, February 13, 2009

Motivasiku..

"Selalunya apabila saya melihat sesuatu yang begitu,timbul pertanyaan dihati saya,mengapa tidak begini?Apabila ada sesuatu yang saya rasakan tidak munasabah,hati saya mencadangkan sesuatu.Bukankah baik kalau perkara itu dibuat begini,dibuat begitu.Jika saya ditimpa masalah berpunca daripada peralatan yang saya gunakan,hati saya mengatakan mengapa mereka tidak berbuat begitu dan tidak begini?"
- Dr. HM Tuah Iskandar al-haj,NAK KE TAK NAK

Membaca buku motivasi memang akan memberangsangkan fikiran kita lantas mencetuskan satu tenaga dalaman yang akan menolak kita agar lebih cergas.Siapa yang tak mahu mencapai impian sedari kecil agar menjadi manusia paling berjaya? Bukan setakat berjaya dalam pelajaran,malahan dalam pekerjaan,perkahwinan daln lain2 lagi.

Buku Dr. Tuah ini telah banyak membuaka minda dan intuisi dalaman aku untuk terus berusaha dalam mencapai impian dan cita-cita aku. Juga untuk merealisasikan harapan dan sandaran keluarga. InsyaAllah akan aku galaskan segala bebanan yang menimpa untuk terus aku gapai impian aku itu.

Kepada semua rakan-rakan ku harapkan dapat memberikan segala sokongan dan dorongan kepadku setiap masa dan saat ku memerlukannya.

1 comment:

pop'n'corn

pop'n'corn
i love movies.wuts nu?