Friday, January 23, 2009

Pecah rumah??Rumahku dipecah dol!!

Alkisahnya bermula waktu aku ngan hsemate aku bru kuar nk pegi solat Jumaat. Dalam pukul 1345 to 1400hrs la. Mmg aku ada perasan kelibat 2 bdk keling dok berkeliaran kt level blok aku yg kt tingkat 5( padahal blok aku "zon zero keling!"). Diorang ngan selamber dek jek naik ke level 5 tanpa menunjukkan sebarang syak wasangka pd orang lain..(bykla korg punya xsyak!!).

Pas solat jumaat,aku nk pegi lunch coz lapar bangat dr pagi td x makan. Tetiba Anep (hsemate aku) dpt call dr Ruhal(sorg lg hsemate aku) yang umah kitorg kene pecah. Siot tul! Terbantut selera aku,trus pecut balik umah ngan kepantasan Kelisa Imago Anep! Huhu.. Dengan degupan jantung 2.3 per saat aku memanjat tangga umah ke level 5. Pergh! Pintu grill terkopak, pintu depan disepak smpai bengkok lock dia (da kene tukar baru..siot!)..Laptop aku ngan hsemate aku kene kebas dol!

Ramai la saksi2 jiran2 aku yang turut sama perasan kelibat bdk2 keling tu. Gelabah gila mcm mak senah ilang anak..Jiran2 aku yang xpenah bertegur sapa tetiba jadi rapat & berkongsi maklumat ngan aku..Nak dijadikan cerita, aku punya ketua blok yang berwibawa bersama anak2nya (tabik springgla pakcik!!) come to the rescue!! Pantas gila dah dapat balik laptop aku tu..(kalah Pepaya tu!). Alhamdulillah..Selamat harta aku tu..

No comments:

Post a Comment

pop'n'corn

pop'n'corn
i love movies.wuts nu?